lördag 13 februari 2010

Min medeltid


Tänkte att jag skulle skapa en blogg om mina medeltidsprojekt!

Är medlem i Gutniska Gardet på Gotland, som är en förening som inriktar sig på att återskapa år 1471, med kläder, tekniker och andra föremål.
Trilla gärna in på hemsidan för att läsa mer om vad vi sysslar med:

Arkeologi och historia har alltid varit ett av mina största intressen.
Först började jag lite så smått med lajvande, då särskilt vikingatid. Då insåg jag snabbt att det var pysslandet och tillverkningen av grejerna som var höjdpunkten med lajv, inte själva lajvet.
I och med att jag flyttade till Gotland för att studera arkeologi så började jag mer och mer intressera mig för medeltiden, då särskilt eftersom medeltidsveckan är årets höjdpunkt här!

Förra året blev jag medlem i Gutniska Gardet och sen dess har pysselprojekten avlöst varandra! Så tänkte att jag löpande skulle lägga upp lite om mina projekt och lite tips och trix som kanske kan inspirera andra!

Cura, ut valeas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar