söndag 11 april 2010

Typiskt...

Igår så syddes det fast remmar på mina nya fina handsydda medeltidsskor... Så det skulle bara i färgbad, sen så skulle de vart klara! Tjoho!

Men de var bara klara i ca en halvtimma, för under 45 obevakade sekunder så lyckades en liten 14veckors valp vi passar, sno ena skon från bordet, tugga i sig remmarna och halva ovanlädret. Tror ni att jag var glad då eller??! Så nu har jag bara en sko. Suck.


Men ska se till att den andra skon blir färdig. Igen. Så snart som möjligt, då vi ska åka till Leksands medeltidsmarknad 28-30 maj med föreningen! Ser verkligen fram emot detta!

Är det någon av er som ska dit?


Ska idag påbörja ett nytt projekt - en pälsfodrad hätta, så man inte fryser ihjäl under marknaden i maj... :) Lägger upp allt om det senare!

8 kommentarer:

  1. A men shit, sånt får ju liksom inte hända.

    Som tur är dock så går ju ersättningsskon säkert bra mycket fortare att få färdig nu när du redan är igång. Alltid lättare när man har nåt färskt i minnet sådär.

    Är dålig marknadsåkare, skräp ärligt talat, men det är förstås rätt långt fram så kanske går det att få in...

    SvaraRadera
  2. jag och handelsgillet kommer!

    SvaraRadera
  3. Jo, förhoppningsvis går det snabbare nu. Och som tur är så klarade sig sulan och besen så de går att återanvända. Men var så lycklig för att de äntligen var klara! Suck... Tji fick jag!

    Har bara varit på medeltidsveckan innan (kanske inte så konstigt då jag bor på ön!), så ska bli kul att åka iväg! Så om ni ska dit, så leta gärna upp oss i Gutniska gardet! Vi ska ha i alla fall två handsydda tält i 1400-tals modell uppsatta... :)

    SvaraRadera
  4. Att hundar äter upp läxor har jag hört, men medeltidsskor... Aja, du har ju inte förlorat erfarenheten iaf för att se det från den ljusa sidan

    /Mikael

    SvaraRadera
  5. Kan du inte stegla valpen, eller koka "hund i olja"

    Farzchaa

    SvaraRadera
  6. Vi var hungriga vid tillfället så det var nära att det blev ugnsstekt valp... Fast han är nog seg, så det blev blandade sjöodjur med ris istället!

    SvaraRadera
  7. Vad kul! Inte det med hunden men att ni ska till Leksand, jag ska dit av vårat gäng, skjuta lite båge och strosa runt. Kul med lite andra fjortisar.

    SvaraRadera