tisdag 8 januari 2013

Long time, no blogg...

Nytt år och nya projekt!


Har återupptagit tältsömnaden tillsammans med sambon igen, och det går framåt. Är några timmar kvar att lägga ner på det, så som att fälla alla kanter och göra alla detaljer (stängning, öglor och så).

Detalj gavel
Söm

Jag har även börjat sy på min gröna klänning, med inspiration från Rogier van der Weydens målning "The Magdalene Reading". Färgen på tyget togs fram tillsammans med Per på Historiska Rum och det har dröjt innan jag har vågat sätta saxen i det underbara äppelgröna. Men nu är det gjort... Hoppas på att det blir bra!

Nu ska här veckas! 

Rogier van der Weyden - The Magdalene Reading
Har upptäckt en kul grej med denna blogg - har ca 20 unika besökare varje dag trots att jag nästan aldrig skriver längre (sorry!). Och inte nog med det, flest sidträffar (ca 90%) handlar om min hemmagjorda provdocka, alltså inte mitt medeltidande. Men kul att man kan stå tilltjänst med något i alla fall!

Appropå provdocka så får jag ta och erkänna en grej - har beställt en "riktig" docka nu som kommer i dagarna. Kände att det kunde vara värt det nu då jag inte bara gör grejjer till mig själv, och då är det en fördel att kunna ställa om måtten.

Ska försöka blogga lite mer i år än jag gjort förra året... Hoppas att det är någon som följer med fortfarande!

2 kommentarer:

  1. Har hittat dig under förra året och ser fram emot fortsättningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lisa! Tack det värmer! Då vet jag att nån läser här ibland! :)

      Radera