torsdag 10 januari 2013

Provdockan är här...

... och jag är supernöjd!


Beställde en provdocka "Dressform" (small) på Symaskinskungen. Kostade ca 2000 kr och fick den levererad på bara någon dag.

Tyvärr så fungerar inte den medföljande kjollängdsmätaren men har mailat för att se om de kan byta den. Är ju en av anledningarna till att jag ville ha dockan, då det är en av de grejjer man faktiskt behöver hjälp med.

Den är lite småkrånglig att ställa in, men har man väl fått till det så verkar den hålla måtten bra. Stabil är den med en fot av stål. Och då har jag ändå hängt på min gröna klänning som inte är helt fjäderlätt...


Det går framåt.. "bara" veck, fållning och kanter kvar!

--------
Tillägg 2012-01-21

Har nu fått en ny kjolmätare så nu ska jag få perfekt långa klänningar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar